Aanvragen hulpverlening evenement

Organisaties, verenigingen etc. welke een activiteit organiseren waarvoor ondersteuning door de EHBO wordt vereist, worden verzocht om eerst bij de eigen leden en kennissen te kijken of daar EHBO-ers beschikbaar zijn.

Kleine verenigingen die een incidentele activiteit organiseren of organisaties zonder eigen leden kunnen natuurlijk hun verzoek neerleggen bij de werkgroep Hulpverlening van de EHBO vereniging. Zij beoordelen de aanvraag en kijken of we kunnen ondersteunen. Belangrijk is om te weten wat er in de eventuele vergunning van de gemeente staat over de inzet van een EHBO-post. Aan de inrichting van de post zijn ook eisen verbonden waarvoor de organisatie moet zorgen. Bijvoorbeeld een (afsluitbare) behandelplek met tafel, stoelen, evt. een brancard, water en stroom.

Onze vereniging beschikt over een uitgebreide evenementenkoffer, een grote EHBO rugzak, een brancard en een AED voor evenementen. Deze AED wordt alleen uitgeleend indien er een EHBO-er van onze vereniging bij het evenement aanwezig is.

Op basis van de gevraagde inzet zal de EHBO vereniging een kostenopgaaf maken.

Contact opnemen kan via hulpverlening@ehboreusel.nl of telefonisch via het secretariaat.